Slechte nachten zorgen voor slechte dagen

Slapen is net zo belangrijk voor de gezondheid als eten, drinken en bewegen. Als je niet goed slaapt ben je moe, futloos, prikkelbaar en je hebt concentratieproblemen. Ook kun je last hebben van gewichtsproblemen, sporten lukt niet, op je werk maak je fouten, je libido holt achteruit en in het verkeer ben je een gevaar op de weg. Goed slapen is, kortom, een voorwaarde voor een gezond en gelukkig leven.

Gelukkig is er iets aan slaapproblemen te doen. Groepsgewijs of individueel kunt u een slaapcursus volgen waarmee u uw slaapprobleem aanpakt. Alle aspecten van slaapgedrag komen aan de orde, zoals:

  • informatie over slaap (waarom slapen we, wat gebeurt er tijdens je slaap)
  • inzicht krijgen in eigen slaapgedrag
  • slaapgewoonten
  • de invloed van levensstijl op slaap
  • de invloed van de slaapomgeving op slaap
  • belemmerende gedachten rond slaap
  • piekeren
  • ontspanning en omgaan met stress
  • afbouw slaapmedicatie

Zowel de persoonlijke als de groepsgewijze slaapcursus duurt ongeveer drie maanden. De cursus wordt via de aanvullende verzekering vergoed.

Lig er niet wakker van

Wilt u meer weten over de behandeling van slaapproblemen? Dan kunt u altijd even langskomen voor een kennismakingsgesprek. Het verplicht u verder tot niets.

Neem gerust contact op voor het maken van een afspraak.